chinarootsreis2013.reismee.nl

Tempel, Thee en Theaterdag

Vrijdag 2 augustus, Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, wat later op, rustig ontbijten en wat geklungeld. Om 12.00 uur hebben we een taxi genomen naarde QingyangTaoistische tempel. Veel monniken met knot en een chopstick oid. er doorheen. Binnen mocht je nergens foto's maken. De boeddha's zijn ook heel anders. De knielkussens waren erg kleurrijk. In de 1ste grote zaal kochten we een souveniertje. Het duurde even voordat de monnik begreep wat we wilde hebben en hoeveel, toen werd er een uitgebreide bon geschreven waarmee je weer naar een ander moest die het geld inde. Er kwam een stempel op de bon die weer terug moest naar de verkoper. Na iedere zaal/ tempel kwam weer een ander. Het was een zeer groot complex. Er werden veel kaarsen en wierook aan gestoken of waren al aan smeulen/branden. Wanneer je wierrook aansteekt is dat voor hemel, aarde en jezelf(bv dat je graag de staatsloterij wilt winnen). Een kaars aansteken is voor hemel en aarde. Aan het einde van de tempel was een authentieke Chinese theetuin. Helemaal vol met vnl oudere Chinezen. Er was nog een tafel vrij dus wij ook aan de thee. Je kiest een thee uit en je neemt de kommetjes, schotels en deksels mee. Je doet een paar blaadjes in je kom. Er lopen oudere mannen rond met ketel kokend water. Zodra je slok naar binnen hebt geslurpt schenken ze al weer bij. De Chinezen vonden ons weer erg bijzonder, we waren de enige westerlingen daar. Het was mooi om te zien hoe die besje en opa's zitten te genieten van hun thee en ondertussen met een waaier waaieren.Het was wel heel leuk om mee te maken. Met de taxi terug naar het hotel. En we zijn de ondergrondse nog even ingeweest, een andere kant nu. Er zijn veel bijzondere schoenenzaken waar bijzondere schoenen stonden met hele hoge hakken. Veel vrouwen lopen op hele hoge hakken. Pizza eten in het hotel, even opfrissen en naar beneden naar Chen Chen. We gingen naar een Chinees theater, wat was dat leuk! Allemaal korte stukjes zoals: commedy, acrobatiek, opera, schimmenspel, poppen spel, de Chinese violist, dans en maskers verwisselen. Dit ging zo snel! Elk stukje werd aangekondigd. Het was erg kleurrijk en zat ontzettend leuk in elkaar. Bij binnenkomst kregen we een flesje water. Chengdu staat ook bekend om de maskers. Om 21.30 uur stonden we buiten, daar kwamen we midden in een lichtshow terecht, alles knipperde en ging heen en weer op de hele hoge gebouwen (wolkenkrabbers). En terug gelopen naar het hotel.