chinarootsreis2013.reismee.nl

The Great Wall

Dinsdag 6 augustus, Om 8.30 uur stond het busje klaar om met ons naar de grote muur te brengen, de grote wens van Li-An. Onderweg zijn we nog naar een jade museum/shop geweest. Hele mooie dingen maar zoo duur!. Na 2 uur rijden zagen we de muur al door de bergen slingeren. Jammer dat er smog hing. Gelukkig was het niet zo warm als gisteren. Ook hier was het ontzettend druk. Ron, Jade en Li-An zijn voorbij het 1ste wachthuisje geweest, zo knap. Ik was vergeten hoe steil het was en hoe hoog de treden zijn. En ja hoor, de sportschool kwam weer goed te pas! Voor de lunch naar een vreetschuur, wel lekker gegeten. Beneden was ook een enorme winkel maar weer super door. Intussen werd het weer flink warmer. Het zomerpaleis hebben we laten vallen. We zijn naar het Olympisch Park geweest, wat een enorm terrein. Heel leuk om het Vogelnest in het echt te zien en een deel van de Watercube. Door de smog niet goed kunnen zien waar de vlam heeft gebrand. Gevoelsmatig leek het wel 45 graden, echt niet normaal. We wilde eerst nog door naar de silkmarket voor souveniers maar dat schuiven we maar door naar morgen.