chinarootsreis2013.reismee.nl

De terugreis

Woensdag 7 augustus, De laatste dag in Beijing. Na ontbijt, koffers inpakken en uitchecken hebben we de metro naar de silkmarket genomen. Zo groot en veel verdiepingen. Overal wordt je naar binnen geroepen. Er zijn hele straten met de zelfde artikelen. Wij wilde vnl naar de souveniersafdeling. Wat zitten ze ontzettend hoog met de prijzen, dus we gingen flink zakken.Uiteindelijk lukt het toch, de aanhouder wint. Wanneer je weg loopt roepen ze je vanzelf terug. Terug met de metro naar het hotel. En het regende ontzettend hard, dus weer een paraplu gekocht. In het hotel wat gedronken. De gids was op tijd. Weer moesten we lopen naar de hoek van de straat en wachten op de bus. Uiteindelijk kwam er een touringcar, de gids zei weer geen boeh of bah, we hadden het direkt weer met haar gehad . Bij het vliegveld aangekomen moesten we weer lopen naar de vertrekhal. De incheckbalie was nog niet open. Bij de douane was het erg druk en weer moest het paspoort bekeken worden. Na weer gefouilleerd te zijn zijn we door gelopen naar de gate. En nu nog ongeveer 2 uur wachten...(het is nu 23.45 uur). En nu ook nog fijn vertraging van een uur, had te maken met onweer. Gelukkig was het uiteindelijk maar 3 kwartier. Een hele rustige vlucht, de kinderen vielen direkt in slaap, wij even later ook.